Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

En bra dag!

Av socionomen - 17 februari 2012 16:38

Idag har jag haft en fantastisk dag på jobbet. Ni vet en dag när allt klickar, folk går att få tag på och vi samarbetar på ett konstruktivt sätt. Jag har åkt bil med en kollega som jag samarbetar med och vi har haft spännande upplyftande och inspirerande samtal. Väl framme för att träffa vår gemensamma klient har vi ett riktigt bra möte. Allt fungerar så bra, barnet utvecklas och börjar må bättre. Kan tala om det som har varit och uttrycker framtidstro. Dessa dagar känner jag glädje och stolthet över det arbete som vi gör inom socialtjänsten. Våra insatser funkar, vi funkar och det blir bra. Att ha tid för reflektion och eftertanke gör underverk. Att samtala om vad vi gör och varför, att använda vår komptens och få kvitto på att vi är på väg åt ett håll som känns bra. Det är för mig yrkesglädje och stolthet. Jag är även glad över att jag lyckats få som jag vill i ett ärende och får följa ett barn trots att organisationen egentligen är strukturerad på ett sätt som gör att barnet skall byta socialsekreterare. Jag stångade lite och fick gehör, sånt ger också arbetsglädje. När vi sätter barnets behov i centrum och agerar utifrån det. Det är det jag gillar med mitt jobb, att det går att förändra det går att arbeta för något bättre. Det finns en massa folk som vill göra bra saker och arbeta tillsammans med och för våra klienter. Ibland är vi för trötta för att orka bråka hela vägen men när vi gör det så händer det saker. Idag är en riktigt bra dag så nu tar jag helg och känner mig nöjd!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av socionomen - 15 februari 2012 17:26

Jag är en individ som arbetar inom en struktur som arbetarmed individer som är drabbade av strukturer. Dessa individer förväntas ta egetansvar. Ni har säkert hört det många gånger.. det egna ansvaret, det egnalivet, valet..  Jag är den första attskri...

Av socionomen - 13 februari 2012 11:21

Jag arbetar med socialt arbete och tycker att det är roligt och framförallt viktigt!   Efter att ha funderat på hur vi som arbetar med de barn och vuxna som lever i utsatthet skall få ut vår kunskap och vår syn på vårt jobb har jag beslutat mig fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards